יום חמישי, 4 באוגוסט 2016

לקנות או לבנות ?

יש רוכבים שיקחו את האפניים הכי פשוטים שיציעו להם ויהיו מאושרים
יש רוכבים שמגיעים עם תקציב בלתי מוגבל לחנות ולוקחים את הכי יקר
ויש את בעלי התקציב המוגבל, אך הם בכל זאת רוצים יותר מהכי פשוט
הפוסט הזה הוא בשבילכם , הרוכבים שאוהבים להיות שונים

אז מה באמת עדיף
לקנות אופניים חדשים , או ליצור מוצר יש מאין
בשורה התחתונה הכל תלוי ברוכב ובאופיו
יש מי שנוהג ביונדאי בצבע לבן וזה מספיק לו ויש את מי שנוהג באלפא רומיאו אדומה רק כי הוא רוצה להרגיש אחרת
זה לא משנה בכלל ששתיהן יביאו את הנוהג בהן מנקודה א לנקודה ב באותו הזמן
ההבדל יהיה בהנאה ובייחוד

חשוב לדעת, אין כאן תשובה חד משמעית
כל רוכב יבחר את הדרך האישית שלו וזה בסדר גמור

אתן דוגמא קטנה
חבר טוב שלי שאוהב אופנים קלילים ומיוחדים , רכש לא מזמן שילדת טיטניום משומשת
שילדה חדשה מדגם זה הייתה עולה לו כ 11000 שקלים , לא כולל האיבזור סביב
הוא רכש אותה במחיר של 2000 שקלים לערך בחול
אחרי עלויות יבוא המחרי הגיע ל2800 שקלים
הוסיפו לכך את עלויות כלל המערכות גלגלים וכו
ותגיעו ל 8000 שקלים , מחיר מכובד למדי בו ניתן לרכוש אופני קרבון חדשים וקלים יותר
האם חברי עשה עיסקה רעה ? או שמא את עיסקת חייו
בראיתו מדובר בעיסקת חייו , זוהי בדיוק השילדה עליה חלם
והאופנים נבנו לפי דירשותיו 

חבר אחר שלי שמע את המחיר וכמה שעות הושקעו בפרויקט ופשוט התגלגל מצחוק , לדבריו אין כל הצדקה לפרויקט כזה ובטח לא לשילדת טיטניום שנחשבת מיושנת לעומת שילדות הפחם המודרניות

לטעמי אישית , אין דרך אחת נכונה, כל רוכב מביא את התפיסה שלו ואת מה שמתאים לו, יש כאלו שכל מה שמעניין אותם זה לרכוב הכי מהר, אחרים אוהבים את הדרך, כך גם השוני בהנאה, בין אופניים שיצאו מן הארגז בתצורה שלהם לבין אופנים שנבנו יש מאין


חשוב לזכור ששוק המשומשים הוא כר פורה למחפשי מציאות, יש רוכבים רבים שאוהבים לרכוב על אופניים חדשים וחדישים
ויש רוכב שיסכים לרוכב על אופניים בטנולוגיה שהיא מתקדמת אך לא המילה האחרונה ויקבל תמורה מעולה במחיר נמוך יחסית

אתם בוודאי תוהים מה אמרתי עד כה והאם יש לכך משמעות עבורכם

להלן דוגמא
אופני ז"ק תחרותיים Trek Superfly 9.7 משנתון 2014 עלו כ 15000 שקלים לערך
במהלך השנתייים וחצי מאז יציאת הדגם לשוק היו מספר שינוים בשילדה אך לא משהו שיהפוך עולמות , גם מערכת ההילוכים שודרגה קלות ושוב אין כאן איזו שהיא קפיצת מדרגה לגלקסיה אחרת

אותם אופניים ימכרו כיום במצבן המקורי בכ 8000 שקלים וגם פחות מכך , הרי זהו שוק המשמושים והוא כר פתוח למקח וממכר
חשוב כמובן לבדוק את מצב השילדה והמכלולים כדי לוודא שלא נפלת על חתול בשק
ואחרי הבדיקות הללו
נוסיף עוד כ 2000 שקלים לשיפורים ושידרוגים
טיפול מזלג , החלפת צמיגים ועידכון מערכת ההילוכים
הקונה יקבל למעשה אופניים כמעט חדשים בפחות מ 2/3 מחיר של אופניים חדשים
זוהי דוגמא לקנית משומש ושידרוג קליל שבהחלט תיתן תמורה נהדרת

מהצד השני קיימתי תמיד האופציה לחפש רק שילדה ולהרכיב עליה אביזרים בהתאמה לצרכיו של הרוכב

דוגמא יפה לכך היא רוכב כביש שאוהב מאד לטפס, אך רוצה לרכוב עם שילדה תחרותית למהדרין
שילדות כאלו לרוב יגיעו עם מערכות קצה ובתצורה קיצונית, וממוקדות המתאימות בעיקר לרוכב תחרותי
רכישת אופניים כאלו בשוק המשומשים, החלפת מעביר ההילוכים האחורי, התקנת קסטה עם יחסי העברה לטיפוס, ושרשרת חדשה יחוללו פלאים וגם כאן התמורה לתקציב תהיה בהחלט טובה מאד, במיוחד בסעיף ההתאמה לצרכי הרוכב שרוצה אופני טיפוס בניחות ספורטיבי ייחודי
אם יוסיף הרוכב יחליף את גלגלי הקרבון בעלי הפרופיל הגבוהה, בגלגלי אלומיניום קלי משקל יקבל ממש מכונת טיפוס מכוונת מטרה עם בונוס של יכולת מדהימה בירידות, פצצת אדרנלין
העלות עדיין תהיה נמוכה משמעותית מרכישת אופניים חדשים והתאמתן לצרכי הרוכב
וההנאה תהיה גבוהה מאד פשוט כי זה מה שהרוכב רצה
והמחיר השאיר מקום גם לחליפת רכיבה חדשה ובוהקת ובעצם גם לקיט ציוד קסדה פדלים ונעלי רכיבה .......

ומה לגבי בניה של אופניים חדשים לגמרי
כאן המצב שונה, רכישת שילדה חדשה תהיה לרוב יקרה מאד
ולמעט במקרים בהם היצרן מוכר רק שילדות ולא כאופניים שלמים
עלות בניית האופניים תהיה יקרה מאד
שילדת טיטניום של יצרן מוכר יכולה לעלות מעל 10000 שקלים
אם נוסיף לזה קיט תואם בן אם לאופני שטח ובין אם לכביש
מחיר האופנים יגרד את ה 20000 שקלים

תמיד קיימת האופציה של רכישת שילדה סינית עלומת שם
יש לא מעט כאלו שהן באיכות יצור גבוהה למדי ומציעות את האפשרות לבנות אופניים שהם רק שלכם במחיר אטרקטיבי
הנקודה המרוכבת היא לאתר את השילדה שהיא באמת טובה ולא ליפול על שילדה שהיא יפה מרחוק ורחוקה מיפה

בפוסט הבא אתן הסבר קצת יותר מעשי לתהליך של בנית אופנים
לפחות בפן החשיבתי והחישובי


שרון :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה