יום שני, 8 באוגוסט 2016

סכנה כאן בונים

בנית אופניים היא פרויקט
כך צריך להתיחס אל הליך שכזה
להבדיל מאפית עוגה , אין מתכון אחד שיביא את הרוכב לאופניים מושלמים עם נגיעה או חותם אישי


אמנם רשימת המרכיבים הבסיסית ידועה
1 שילדה 

2 גלגלים
1 מזלג 
2 סטים בלמים 
1 כידון
1 מערכת הילוכים
1 אוסף 
1 סטם 
1 קראנק

מערבבים הייטב זורקים בחנות ואחרי שעה או שעתיים מקליקים ויוצאים לרכיבה


רק שאבוי , איזו שילדה מתאימה לי
והאם המזלג בעל המהלך הארוך הוא הקצר
ואיזה קראנק , אורך זרוע , ציר מרכזי , וכמה שיניים בפלטה

בתחילת כל פרויקט מסוג זה אני נוהג ליצור טבלת Xcell פשוטה ונוחה
ביחד עם הטבלה אני מבצע הגדרת צרכים מדויקת , הגדרת תקציב והגדרת גבולות חריגה מהתקציב

בהתאם לאופי הפרויקט אני נוהג להוסיף גם עמודה של נתוני משקל החלקים, נתון תיאורטי ובעת ההרכבה אני מוסיף גם נתון שקילה מדויק

בסעיף התקציבי, חשוב ליצור חלוקה הגיונית
לא הגיוני בפרויקט שכל תקציבו הוא 10000 שקלים, להשקיע בשילדה 7000 , אלא אם כל שאר הרכיבים אינם חשובים כלל ועיקר


לא בכדי העליתי את השילדה כנושא בפני עצמו
בחירת שילדה נכונה תשפיע על ההנאה שלנו בצורה שאין שניה לה

אם כך, כיצד באמת בוחרים שילדה?

הדבר הפשוט ביותר הוא עיון בקטלוגים שונים
כל יצרן יציג את דגמי האופנים והשילדות לפי היעוד אליו הוא מכווון כל דגם ודגם
אחרי שבחרנו 3 או 4 דגמים , אפשר להתחיל לקרוא עליהם, לחפש חוות דעת ומאמרים, לא פחות חשוב לבחון מה קורה בשוק המשומשים, דגם אופנים מרמות המחיר הבינוניות + שיהיה נפוץ מאד בשוק המשומשים במיוחד מהשנתונים האחרונים, יעיד על בעיה כלשהי או פער גדול בין הציפיות לבין התמורה בפועל
שוק המשומשים יתן לנו גם תמונה טובה לגבי היכולת לרכוש את השילדה בתקציב שהגדרנו

בחירת שאר החלקים והרכיבים תתבצע כתהליך לאחר בחירת השילדה
סיבה עיקרית לכך מעבר לנושא התקציבי היא התאמות שונות המאפיינות שילדות שונות
לדוגמא: נקודת החיבור של מעביר ההילוכים הקדמי, עובי ציר ההיגוי ועוד, מסיבה זו אני קורא את הביקורות על האופניים או השילדה מספר פעמים ומחפש את הנקודות השליליות וזאת כדי להבין עד כמה השילדה מתאימה לצרכי


לסיכום 
בנית אופני פרויקט זו חוויה עליה אני ממליץ לכל מי שחולם על אופנים עם חותם אישי
עשיתי זאת כמה פעמים בעבר ואעשה זאת גם בעתיד
אני מצרף קישור לקובץ אקסל בסיסי הכולל את הטבלה לעבודה ודוגמא מאחד הפרויקטים שהאחרונים שביצעתי 


שרון :-)




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה