יום שני, 18 ביולי 2016

איך לבחור אופניים - דגשים וטיפים

אחד התענוגות הגדולים הוא רכישת זוג אופניים חדש
או משומש אם ידכם אינה משגת ( או שאתם מבינים שלרוב קנית משומש משתלמת יותר מרכישת חדש )
ההתרגשות לפני
כל הליך הבחירה , ללכת לחנויות , להסתכל , לגעת לבחור , לשנות דעה
מדובר על חוויה בפני עצמה

ואז מגיע רגע האמת , לבחור להחליט ובסוף גם לגהץ את כרטיס האשראי ..........
בעצם יש כאלו שגם ילכו לבצע מדידה אצל מודד מוסמך ( לא חובה אך בהחלט עוזר ומרגיע לדעת שמידת האופנים תואמת לכם ) מאחר ואין לי כל הסמכה בנושא , לא אגע בנקודה זו

אז על מה אני כן רוצה לדבר במאמר הקצר הזה
ובכן , אופניים הם אוסף רכיבים שיוצרים שלם
שלם שמורכב משילדה , מזלג , שניהם ביחד יוצרים גיאומטריה
לא לשכוח את הגלגלים
מערכות ההילוכים והבלמים
ורכיבי הנוחות ( כידון , מוט אוכף  , אוכף )
ולסיום גם צמיגים

הסדר בו מוצגים הפריטים הוא למעשה סדר החשיבות לדעתי


כשאני מגיע לשלב של רכישת אופניים , אני תמיד אתחיל בבחירת שילדה שמתאימה לי
שילדה בעלת גיאומטריה תואמת לסגנון הרכיבה שלי , במידה ומדובר בשילדת שיכוך , אבחן את מאפיני המתלים ואחפש את המתלים שנחשבים תואמים את סגנון הרכיבה כולל גם מבט לקצוות ולא רק לסגנון אותו אני רוכב לרוב

החלק הבא עליו אשים דגש הוא הגלגלים
לטעמי מדובר ברכיב שהכי קל לפספס בו
יתר על כן , רוב יצרני האופניים , יוציאו מהסדנא שלהם אופניים עם שילדות מעולות , מערכות קצה , אוכף יפיפה
וגלגלים שהם פשוט 3 רמות מתחת לשאר הרכיבים
לעיתים שווה לרדת רמה אחת במערכות ההילוכים והבלימה ולרכוש עוד סט גלגלים ברמה גבוהה יחסית , סט שיעלה פחות משידרוג רמה אחת במערכות האופניים

מערכות
המקום הכי מבלבל
מה יותר טוב 105 או Apex ואיפה נמצאת מערכת DuraAce
ובשטח , מה עדיף XX או X9 או בכלל Xtr , אפשר עוד קצת להתבלבל ........
אז קצת סדר
לכל יצרן יש מערכות קצה לצד מערכות ביניים
ומערכות ייעודיות לסגנונות ספציפיים
בבדיקה באתרי היצרנים השונים , ניתן בקלות למצוא מהן הרמות ומה הסדר ביניהן
נקודה חשובה למחשבה , היצרנים נוטים לתת לטכנולוגיה לחלחל מטה , כלומר מערכת הדגל של לפני שנתיים היא כבר מערכת ברמה השניה כיום ובעוד שנה או שנתיים היא תהיה כבר מערכת ביניים וכו .......
מדובר בהליך טבעי ומוזיל עלויות ליצרנים 

הצרכנים מרוויחים ממנו הן במחירי האופניים והציוד והן ברמה הטכנולוגית של הרכיבים עימם נרכוב

לרכיבי הנוחות יש מקום של כבוד
הם אמנם ממוקמים ממש לפני הסוף
אך בפועל הם רכיבים בעלי משמעות אישית
אוכף הוא רכיב שאמור להיות מותאם לכל ישבן וישבן אישית
מאחר ואנו חיים בעולם הגיוני ולא בעולם אידאלי הרי שעדיין נבחר באוכף מיצור סידרתי , אך במידה ועם המאפיינים התואמים את הישבן שלנו ואת סגנון הרכיבה הרלוונטי
למסיבה זו , אם אני רואה במפרט אוכף בעל שם עולמי אך הוא אינו מתאים לי אישית , אין לי בו צורך ואבדוק את האפשרות להחליפו במעמד הרכישה
כך גם הכידון , רוחב הכידון חייב להתאים למבנה הגוף של הרוכב , גם כאן יש התאמה ויש העדפות אישיות
כל רוכב בוחר את מה שטוב לו
ולא תמיד מה שמגיע על האופניים באמת מתאים לכם

לסיכום
אפשר לגשת לחנות , לקנות את מה שהמוכר מציע
ואפשר גם לשנות דברים
לפעמים דברים קטנים ולעיתים דברים גדולים יותר

שרון :-)


ומילה אחרונה לסיום המאמר
אם אתם רוצים סיוע בנושא
אתם מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק שלי MyBike



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה